"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. június 10., vasárnap

Kefires-oívás kenyér

Ádám nagyon szereti az olajbogyót, ezért itthon mindig tartunk néhány üveggel. Persze, többnyire magában csipegeti, mert sem Dorka, sem én nem kedveljük az amúgy nagyon mutatós fekete és zöld bogyókat. Azt viszont el kell ismernem, hogy az olívás kenyerek nem csak igen illatosak, ízesek, és látványnak sem utolsók, ezért aztán időnként begyúrok egy-egy ilyen kenyeret, és miközben a sütőben sülnek, örömmel szívom magamba a házat megtöltő mediterrán illatokat. :-)

Fekete olajbogyós kenyér - eszméletlen illata van... :-))
Az alábbi recept sima fehér kenyérnek is kitűnő, ez esetben hagyjátok ki belőle az olajbogyót és a pizzafűszert!

Kefires-olívás kenyér

Hozzávalók: 3 dl kefir, 3 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál cukor, 3/4 evőkanál só, 50 dkg liszt, 1 csomag szárított élesztő, pizza fűszer
A kenyérbe: 5 dkg magozott, felaprított olajbogyó
A díszítéshez: egész olajbogyó szemek
Elkészítés:
1.) A hozzávalókat az olajbogyó kivételével, megadott sorrendben kenyérsütőgépbe tesszük, és bedagasztjuk, kelesztjük. (Hagyományos módon is begyúrhatjuk a tésztát.)
2.) Lisztezett deszkán átgyúrjuk a tésztát, finoman beledolgozzuk a felaprított olajbogyókat és a pizza fűszert, majd cipót formázunk belőle. Amennyiben díszíteni szeretnénk, most tegyük meg!
3.) Sütőpapírral kibélelt sütőformába tesszük a cipót, és letakarjuk egy tiszta konyharuhával, majd legalább 1 órát kelni hagyjuk. A tetejét tejjel megkenjük, előmelegített sütőbe tesszük, és 180 fokon, kb. 45-50 perc alatt megsütjük.

A kenyér tésztája nagyon könnyen kezelhető
Az olajbogyót és a pizzafűszert a kelesztés után gyúrtam bele, és utána még
egyszer kelesztettem
A feldarabolt olajbogyók itt-ott kicsit megszínezték a kenyeret
Íme, a kész kenyér :-)
Puha, illatos, és nagyon mediterrán :-)
Végül két kép a gyerekekről: Dorka itt kora reggel, oviba menet látható, Iza pedig lentebb, széles kacajjal a kis arcán. Ma ugyan épp nem vagyunk ilyen jó kedvünkben, mert Dorka hajnalban belázasodott, és elkezdett folyni az orra, így miközben odakint tombolt a vihar, mi hűtőfürdőben üldögéltünk, aztán reggelig azt figyeltük, jobban van-e már. Szegénykém, elég nyűgös, és napközben még hőemelkedése volt, így holnap nem mehet oviba, de remélem, csak egy gyorsan múló baciról van szó, mert szomorú lesz, hogy itthon kell dekkolnia, miközben a gyerekek odakint játszanak az ovi kertjében...

Dorka reggel, az oviba menet :-)
Iza-Mia, a Selyemhajú babám - én így hívom titokban :-))))
Mivel ma még nem zenéltünk, pótlom ezt a hiányosságot, de, hogy Dorka gyorsabban gyógyuljon, a két legkedvesebb meséjéből mutatok egy-egy kedvenc részt, jó? Az első az Aranyhaj és a nagy gubanc című rajzfilm lampionos részlete, amikor is Aranyhaj (vagyis az elveszett királylány) testközelből láthatja a lebegő lámpásokat, amelyeket a királyságból minden évben hogy-hogynem az ő születésnapján engednek fel az égbe... :-) Egyszer mi is voltunk egy ilyen lampioneregetésen, Noszvajon - Dorka azóta is emlegeti, micsoda élmény volt, és igaza van: ezt mindenkinek ki kellene próbálnia, legalább egyszer az életében. Íme egy élménybeszámoló az eseményről >>>


A másik részlet egy klasszikus Walt Disney rajzfilmből származik, amelynek címe: Micimackó és a Zelefánt. :-) A mese főhőse Ormi, vagyis Negyedik Ormányos Brompet Zelefánt Zelárd, Zsebibaba új barátja, egy kicsi elefánt, aki nagyon mókás teremtmény, és gyönyörűen tud énekelni. Dorkának van is egy ilyen kis elefántja, azzal alszik minden éjszaka. Hallgassátok meg Ormi dalát, és megértitek, miért szeretik őt annyira a gyerekek. :-)))



3 megjegyzés:

  1. Szia, Mirza!
    Mielőbbi gyógyulást Dorkának! És én én is a többiekkel együtt, Iza babától és főleg a hajától teljesen elolvadok. :)
    És ez a kenyér nagyon tetszik, én is szeretem az olajbogyót, ki fogom próbálni. Bocs, hogy nem reagálok mindenre, annyi dolgom van mostanában és este pedig már úgy esem be az ágyba és elalszom. Elkészítettem az élesztőpástétomot próbának, de valahogy nem sikerült, nekem nem puffogott, csak rotyogott, mint a főzelék és darabos lett, semmi pástétom állaga nem volt, nemtom mit ronthattam el, pedig teljesen a recept szerint haladtam. Azt meg már le sem merem írni, hogy hol landolt...De sebaj, nem adom fel, gyakorlat teszi a mestert. :)))
    A pudingos sütid is guszta, oda is adtam Anyukámnak, hogy a nemsokára közelgő névnapjára süsse meg a vendégeknek.
    Nagyon szép hetet kívánok mindenkinek sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Szia Bea, Iza sérója valóban szenzációs, és látnád csak reggelente...:-))
    A kenyér nagyon finom, szerintem bogyó nélkül is, én ma egy olyat sütök. Az élesztőpástétommal el nem tudom képzelni, mi történt, mert tuti jól írtam be a hozzávalókat. Nekem is folyékony volt először a masszám, látod a képeken, de aztán ahogy bedagad a zsemlemorzsa benne, szépen pürésebbé válik. Esetleg az lehetett a baj, hogy csapott evőkanállal mérted, én meg kissé púpossal? Remélem, nem csalódtál azért olyan nagyot, hogy ne próbáld ki újra, mert ez egy nagyon finom pástétom, és igazán krémes állaga csak akkor lesz, ha kihűlt. Puszi! :-)

    VálaszTörlés
  3. Már ki is próbáltam! Most hűl, jelentkezem a végeredménnyel! :)))))))
    Most hasonlít a tiedre, de a múltkori az másra hasonlított...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...