"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. június 25., hétfő

Tiramisu - gyerekeknek

A hétvégén elkészítettem életem első gyermekbarát Tiramisuját, ami olyan jól sikerült, hogy a felnőtt verzió már nem is érdekel. :-)) Összességében nem tudom, miért kell az eredeti receptbe nyers tojássárga? Ti tudjátok? Mert szerintem az ízén nem sokat dob, talán inkább az állaga miatt használják, nem? Aztán "kigolyóztam" a feketekávét, helyette - csak az íz miatt -, egy pici koffeinmentes kávét használtam, rum helyett néhány csepp aromát, illetve cukrozatlan kakaó helyet édes, cukrozott, instant "Nyuszis" kakaót, Dorka kedvencét. 

Nem a legszebb fotó, de próbáljatok meg úgy sütit fotózni, hogy közben három
gyerek másodpercenként azt kérdezi: - Kész vagy már? Megehetjük? :-)))
A gyerekbarát Tiramisu ötlete akkor merült fel bennem, amikor pizsamában lesurrantam a konyhába, hogy megfőzzek néhány tojást a reggelihez, és a hűtőajtót kinyitva rám köszönt Mascarpone úr.
- Jó reggelt, Mirza kisasszony!
A meglepetéstől elállt a lélegzetem.
- Te beszélsz???
- Miért ne beszélnék? - mormogta az orra alatt. - Te is beszélsz!
- Na jó, de én ember vagyok!
- Na és? - vonta meg a vállát kissé sértődötten. - Én meg krémsajt.
- ... és miért is beszélgetünk? - hápogtam.
- Mert nem törődsz velem! - förmedt rám mély hangján. - Itt állok már legalább 8 napja a sarokban, és még csak egy pillantást sem vetettél rám.
- Hmmm...
- Most meg mi az, hogy Hmmm? - csattant fel ingerülten.
- Hát... - kezdtem bele tétován - azért nem foglalkoztam veled, mert nem tudtam, mire lennél igazán jó.
- Nem tudtad? - sipított fel olyan hangosan, hogy egész összerezzentem.
- Nem.
- De hát mindenki tudja, hogy én vagyok a Tiramisu "lelke". Tiramisut készíteni pedig mindenki tud. 
- ... én még sosem próbáltam - hecceltem egy kicsit (bár ezzel voltaképp igazat mondtam).
- Nos, akkor talán itt az ideje neki látni! - jelentette ki határozottan.
- Ha te mondod... - feleltem, és a kezembe vettem, mire boldogan elmosolyodott.
- Na, végre... meglátod, ütős csapat leszünk mi, ketten!
A társalgást Ádám zavarta meg:
- Mirza, te már megint magadban beszélsz???
- Áááá, nem... motyogtam félálomban... nem magamban...

Szóval adva volt a feladat: Tiramisut kell készítenem, ha már megvettem hozzá a krémsajtot, ráadásul kapóra jött, hogy vasárnapra vendégségbe hívtuk a tesómékat. Árpikának épp aznap volt a 8. születésnapja, Zsiga kitűnő bizonyítványt kapott, Dorka meg Iza pedig rajonganak az unokatesóikét, szóval, adva volt minden, ami egy remek családi összejövetelhez kell - már csak a gyerekbarát menü hiányzott... végül göngyölt húsokat sütöttem nekik, rukkola nélkül (mert az Zöld, és akkor már nem jó), sajttal-sonkával töltve, baconbe tekerve, rizs és saláta körettel, no és a Tiramisut, amit a kedvükért módosítottam egy picit...:-)

Ez volt a gyerekmenü - Zsiga kérésére :-)

Tiramisu - gyerekeknek

Hozzávalók: 2 doboz babapiskóta (Manner), 1 csapott evőkanál koffeinmentes kávé, 5 dl víz, néhány csepp rum aroma, 1 doboz (5 dl) Mascarpone (én az Aldis Milfinát vettem), 5 dl habtejszín, porcukor, Nesquick nyuszis kakaó (cukrozott)
Elkészítés:
1.) A kávét összekeverjük egy kis meleg vízzel, és picit megédesítjük porcukorral, hogy ne legyen annyira kesernyés, majd hozzáadunk néhány csepp rum aromát.
2.) A habtejszínt felverjük, és porcukorral ízesítjük, majd hozzákeverjük a mascarponét is, és ha szükséges, még egy kis porcukrot keverünk hozzá.
3.) Egy jénaiba lerakunk egy sor kávéba mártott babapiskótát, rákanalazzuk a krém 1/3-át, elsimítjuk, vékonyan megszórjuk kakaóporral, majd jöhet a 2. sor babapiskóta, krém, kakaó, végül a 3. sor babapiskóta, krém és a kakaó. Hűtőbe tesszük néhány órára, hogy összeérjenek az ízei. 

A tejszínhabhoz hozzákeverjük a krémsajtot
Nagyon finom krémet kapunk - ez már önmagában is szuper lenne
bármilyen gyümölcskehelyhez
A babapiskóták beáztatásánál gyorsnak kell lennünk, különben szétmállnak!
A krémet óvatosan simítsuk el a piskótán
... és kész a 3 réteg, mehet a süti a hűtőbe!
Kakóval megszórva, felszeletelés előtt
Nem sikerült ügyesen kiszednem...
Mmmm... de nagyon finom volt!!!
Az ebéd remekül sikerült, a gyerekeknek minden nagyon ízlett, ennél többet pedig igazán nem kívánhat az ember, nem igaz? Felköszöntöttül Árpikát, aki egy Autós Monopolyt kapott tőlünk, így rögvest el is kezdtünk játszani. Két kört "nyomtunk le", és mindkét alkalommal Zsiga nyert, amit Árpika elszontyolodva, Dorka pedig sírva vett tudomásul. Hiába, veszteni is tudni kell...:-) 

Dorka még este is azon búslakodott, hogy ő szeretett volna nyerni, de aztán elmagyaráztuk neki, hogy a játék a fontos, nem a helyezések, és meg kell tanulnia örülni a másik örömének. Azt is elmeséltem azért neki - a miheztartás végett -, hogy én ennyi idősen igazi kis méregzsák voltam: egy alkalommal például annyira nem bírtam feldolgozni a vesztés tényét, hogy hirtelen felmarkoltam az összes táblán ácsorgó apró játékos babát, kirohantam velük a mosdóba, és lehúztam őket a klóba. Egy másik alkalommal kidobtam őket az ablakon, az első emeletről... aztán apa, anya és a tesóm nem társasoztak velem többé... Azóta viszont felnőttem, és minden társasunk egyben van. :-))))

Mutatom a társas résztvevőit:

Zsiga, a győztes :-)
Árpika, a szülinapos
... és Dorka cica, aki sírva fakadt a 3. helyezésén...
pedig az még bronz érem, nem igaz? :-))

Dorka egy picit még mindig taknyos, és ha köhög, hát... az elég csúnya,
szóval holnapra várjuk Doktor Esztert, a gyerekorvost
- szegénykém emiatt is lehetett olyan nyűgös, nem csak a vereségtől

Iza mindez idő alatt többnyire Szilvin csüngött, és mosolyogva "beszélt" hozzá, vagy a kiságyában szundikált, mindenesetre ő is a csipet-csapat tagja, így hát felteszek róla is egy képet. Na, jó, kettőt. :-)



Ti hogy készítitek a Tiramisut? Van más receptetek Mascarponéhoz? Minden ötletet örömmel várunk! :-))

Végül egy (két) :-)) számomra nagyon kedves muzsika: Tracy Chapman: For My Lover, Baby Can I Hold You


4 megjegyzés:

  1. Mirza drága!

    Először is Isten éltesse a szülinapos Árpikát! Nagyon sok boldogságot kívánunk neki!!

    "Csillagfényes álmaid váljanak valóra,
    legyen ünnep lelkednek minden nap és óra.
    Kerülje a bánat örökre el házad,
    érjen annyi öröm, mit ember csak kívánhat!"

    Ez a Tiramisu nagyon jó ötlet!! Szerintem nálunk is szeretni fogják az unokák. El is készitem, és ha sikerül, akkor küldök róla fotót, jó? :)

    Nekem kalácsot kell sokat sütnöm, mert az nagyon megy nekik. Tulajdonképp mindenevők:)

    Dorka cicának pedig ezuton is jobbulást kivánunk!! Gyógyuljon meg mihamarabb!!

    Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emőke, nagyon szépen köszönjük a szép verset! Ha minden igaz, talán Árpika, maga is meg tudta nézni, mert ma Zsigával számítógépeztek, és mondták, hogy megkeresik a naplómat...:-) Nos, remélem, megtalálták! :-)
      Nagyon örülni fogok, ha küldesz fotót az elkészült tiramisuról, kiteszem ebbe a részbe, jó?
      A kalács recepted publikus? Nekem ugyan nagyon bevált a régi foszlós kalácsom, de azért mindig érdekel, hogy ti mit tartotok finomnak. Közzéteszed a recepted?
      Dorka javulgat, ma éjjel nem köhög annyit, mint tegnap. Ma én köhögök. :-)))))
      Puszi és köszönöm a kedvességed! Mirza

      Törlés
  2. Szia Mirza!

    Ennyi szép unoka egy rakáson:)))(ezt most nem udvariasságból írtam)Iza haján mindig meghatódom,mert az én lányomnak is ennyi volt és igazi ritkaságnak számított a kicsik között. (később kihullott, de most is gyönyörű haja van)

    Mascarponét a spenótos tagliatelle-hez használok, ezt keveremhozzá a spenóthoz. Tegnap epermisut csináltam (Stahl recept, fent van a net-en), nagyon finom,nem túl édes és abszolút gyerekbarát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, és noha én nem vagyok objektív, én is nagyon szépnek látom a gyerekeket. :-) Izus nagyon édes a nagy hajával, épp tegnap mostam meg neki, és hiszed vagy sem, úgy áll, mint egy felnőtt nő szépen nyírt frizurája. :-)
      Húú, ez a spenótis tagliatelle remekül hangzik. Leírnád, hogy csinálod? Meg az epermisut is. Ha nem nagy munka, és publikus. Köszi szépen előre is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...