"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. június 22., péntek

Zöldborsó krémleves, sárgarépa főzelék

Tegnap sikerült megfőznöm életem eddigi legzöldebb levesét, amire a kép alapján azt is mondhatnám, ledarált fűből van. :-)) Csak viccelek, valójában zöldborsót és egy csomó friss fűszernövényt használtam a kívánt szín eléréséhez. Mert bizony az volt a cél, hogy lekőrözzem a múltkori (amúgy roppant ízletes) cukkini krémlevest, és valami nagyon nyárias, extra zöld levest készítsek. Sikerült. :-)

Nem tudom, mi ez a színmánia újabban nálam, de a képet látva megértitek, hogy jó érzés egy ilyen szép színű ételt tálalni, nem? Hát még fotózni! És akkor az ízéről még nem is beszéltünk.

Zöldborsó levest már ezerszer főztem, nálunk ugyanis mindenki nagyon szereti, és fogunk is van, hogy megrágjuk, szóval alapvetően semmi sem indokolta, hogy leturmixoljam, de azért mégis megtettem, mert lélekben "festettem" egy harsogó zöld levest. Petrezselyemmel és friss bazsalikom levelekkel még zöldebbé tettem, és a habarást szándékosan kihagytam, nehogy kivilágosítsa a színét a sajt vagy a lisztes tejföl. Önmagával sűrítettem be, és azt kell, hogy mondjam, tökéletes lett. Íme, a recept!

Zöldborsó krémleves

Hozzávalók: 1 vöröshagyma, kevés olaj, kb. 50 dkg zsenge zöldborsó (nyersen akkor kb. 2x ennyit kell venni), kb. 6 dl erőleves, 2 csokor friss petrezselyem, fél csokor friss bazsalikom (csak a leveleket használtam), 3 gerezd fokhagyma, tengeri só
A tálaláshoz: pirítós kockák, lágy fehér sajt
Elkészítés:
1.) A zöldborsót megpucoljuk és megmossuk. Meghökkentően kevés megpucolt borsó lesz egy hatalmas tálnyi hüvelyes borsóból..., de azért csak rajta, megéri, mert nagyon jó lesz a leves!
2.) A hagymát megpucoljuk, felkockázzuk, kevés olajon üvegesre pirítjuk, majd rászórjuk a friss zöldborsót, és megforgatjuk.
3.) Felöntjük erőlevessel, de úgy, hogy épp csak ellepje a borsót, majd puhára főzzük. Nagyon hamar megvan!
4.) Lehúzzuk a tűzről, rászórjuk a petrezselymet, bazsalikomot, fokhagymát, és botturmix segítségével szép krémesre turmixoljuk. Ha túl sűrű, adhatunk hozzá egy kis vizet! Picit megsózzuk, és azonnal tálaljuk. Pirítós és lágy fehér sajt remekül illik hozzá.

Hatalmas tál zöldborsót vettem reggel...
... és mindössze ennyi lett belőle :-)
Mindenbe hagymát teszek, szerintem remek alapízt ad az ételeknek
Leturmixolás előtt
És a kész levesek - díszítés közben
Ugye, hogy olyan zöld, mint a fű? :-))
Ez Dorka tányérja, azért van benne egy masnitészta
Ez pedig Ádámé, lágy fehér sajttal és prítóssal
Isteni az illata, remek az íze, és a színe....!!!
Mielőtt azonban tovább lépnénk, zenéljünk egy picit! Mai ajánlatom gimis korom egyik kedvenc száma: The Housemartint: Me And The Farmer


Most pedig térjünk rá egy igen érdekes ételre, a sárgarépa főzelékre. ... és ne grimaszoljatok, mert látlak titeket! :-)))) Tudom, a legtöbb ember számára rémesen hangzik már maga az elnevezés is, de ne legyünk előítéletesek! Aki ügyes (márpedig mi azok vagyunk), az sárgarépából is olyan főzeléket tud készíteni, hogy az zenél...:-)) Akkor lássunk is neki!

Petrezselymes sárgarépa főzelék

Hozzávalók: 1 vöröshagyma, 1 kg sárgarépa, 1 liter erőleves, 1 csokor petrezselyem, tengeri só, 1 kávéskanálnyi kurkuma
A rántáshoz: olaj, liszt, tej
Elkészítés:
1.) A sárgarépát megpucoljuk, felaprítjuk és alaposan megmossuk.
2.) A vöröshagymát megtisztítjuk, felkockázzuk, olajon üvegesre pirítjuk, és rászórjuk, majd alaposan megforgatjuk rajt a sárgarépát. Felöntjük annyi erőlevessel, ami épp ellepi, és takaréklángon, fedő alatt puhára főzzük.
3.) Elkészítjük a rántást: kb. 3-4 evőkanál olajra 3 púpos evőkanál lisztet teszünk, simára keverjük, és addig pirítjuk, amíg felhabzik, ekkor ráöntünk annyi tejet, hogy sűrű krémes állagú rántást kapjunk, majd szép fokozatosan (szűrőn át) hozzákeverjük a főzelékhez, és rottyantunk egyet rajta. Ha szükséges, sózzuk, és belekeverünk egy kávéskanálnyi kurkumát, valamint az összevágott petrezselymet, majd azonnal tálaljuk. (Én sült csirkecombokat készítettem hozzá, de félig lemaradtak a fotókról...:-)) Mutatom.)

Nos, ezek itt a csirkecombok... csak nem nagyon látszanak
egy csomó paprika, paradicsom és hagyma alatt vannak.... :-)
Már így is szép színe van, igaz?
Megpucolni és összevágni azért nem kevés idő...:-))
És íme, életem első sárgarépa főzeléke! :-)
Fekete tányérban is lefotóztam, hátha úgy még szebbek lesznek a színei
Nos, kedvet kaptatok? Mondjátok, hogy igen...hadd örüljek! :-)) A sárgarépa főzelék nagyon finom lett, magam is meglepődtem, mennyire. Nyilván sok múlik azon, hogyan sikerül besűríteni, és ízesíteni, de igazán megéri a fáradtságot, mivel a végeredmény minden álmunkat felülmúlja majd. Ez egy igazi friss, nyári főzelék, érdemes kipróbálni!

... és most megmutatom, hogy kora reggel, amíg szakadt az eső, és ezt a részt írtam, mit csináltak a lányok...:-)))))


Mindenkinek nagyon szép, kissé hűvösebb hétvégét kívánok, mint amilyen az eddigi hetünk volt! :-)

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom lehet minden a mai étlapodról! Nyami! A répafőzelék nem a kedvencem, mert annak idején az oviban és a suliban szinte hetente főzték, és nagyon utáltuk, mert tele volt rántásos csomókkal!

    De, nekem az utolsó fotó a kedvencem, az angyalkáidról! Tüneményesek, ahogy Iza a fejecskéje alatt tartja a kezét, mint a nagyok!
    Kellemes napot, a hűsítő zivatar után!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Maca, nekem sem volt sosem kedvencem ez a főzelék, mert a suliban rémesen készítették el, de gondoltam egyet, és én is megfőztem. Olyan lett az íze, mint egy jó borsófőzeléknek. Az ízesítésnek hála finom lett, komolyan. No, hát igen, a csomók rémesek, de azt ki lehet küszöbölni szűrővel, és akkor szép selymes lesz a főzelék.
      Gondoltam, hogy tetszeni fognak nektek a gyerekek, persze, én elfogult vagyok, de olyan édesek, ahogy alszanak, ugye? :-)))
      Puszi, és nektek is kellemesen hűvös nyári napokat kívánok - kivéve azoknak, akik vízparton vannak, ők hadd strandoljanak, nem igaz?

      Törlés
  2. Hát csak annyit, hogy tündérek a lányaid. Iza, mint egy felnőtt.
    A s.répa főzeléket kipróbálom. Vasn vagy 30 éve, hogy nem ettem. Kellemes hétvégét kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi, nagyon szépen köszönjük a kedvességed! (Mindig felolvasom Dorkának az ilyen hozzászólásokat, és olyankor édesen mosolyog, és egyik lábáról a másikra áll...:-))
      Én is kb. 8 éves koromban ettem utoljára, a suliban, és akkor azt mondtam, hogy soha többé...:-)) És látod, eltelt 30 év, és meggondoltam magam. :-) Puszi és szép hétvégét kívánunk neked is! Mirza

      Törlés
  3. Én étkezési keményítővel habarom be a főzeléket és nagyon sok petrezselymet teszek bele.Természetesen tejjel engedem fel.
    A lányok tündériek!Még nem is láttam kisbabát ilyen pózban aludni.Cicus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Cicus,
      Az étkezési keményítőt én is próbáltam korábban, még a 90 napos diéta idején, de Ádám csírájában elfojtotta a kísérletemet, mondván, ő így nem fogja megenni a főzelékeimet. :-)) Szóval marad a klasszikus rántás vagy habarás.
      Ádám szokott így aludni, meg a nagypapa, szóval Izának volt mintája. :-)))
      Köszi, hogy írtál, puszi!

      Törlés
  4. Mirza drága!

    Én alighanem kivétel vagyok, mert nekem minden menzás kaja nagyon izlett. :) Sok osztálytársam finnyogott a répa, vagy finomfőzeléknek, ilyenkor én azokét is megettem :)
    Aztán szinte azóta nem is csináltam ilyet. Jó hogy most előkerült, mert igy most én is megfőzöm. Bár szerintem csak magamnak, de lehet, hogy a többieket is rátudom venni, hogy legalább megkóstolják. :)

    A lányok gyönyörűek!! Tényleg olyan pózban szundiznak, mint a nagyok! Annyira jó nézni a gyerekeket, mikor alszanak! Ilyenkor én is mindig azon gondolkodom, ha épp nálunk vannak az unokák, hogy vajon mit álmodhatnak?? Főleg mikor mosolyognak álmukban :)

    A lányom köszönetét is szeretném neked tolmácsolni! Felolvasta ő is a Macikának a szülinapi jókívánságot, és megmutatta, hogy ott van ő is a gépen..:):)

    Macika pedig azóta újságolja mindenkinek, hogy az ő szülinapja fent van a számitévén:):):)

    ( a számitógépen lehet mesét nézni, mint a tévén, tehát ez számitévé macika szerint :):) Annyira birom az ilyen szóalkotásaikat :)
    Nálatok is volt ilyen??:)

    Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Emőke, én is menza-kedvelő voltam. A szakácsot úgy hívták: Elek, és istenien főzött. Egyedül azt nem szerettem, ha a túrós tésztára porcukrot szórtak, mert én sósan szeretem, de lehet mondani, lelkes kosztos voltam.
      A répafőzeléket én is úgy készítettem el, hogy legrosszabb esetben majd egy hétig ezt eszem...:.))), de szerencsére nagyon nagy sikere volt.
      Én is sokat gondolok arra, vajon miről álmodnak a kisgyerekek és a babák... és meggyőződésem, hogy ilyenkor álmukban az angyalokkal játszanak.
      Tudod, azt mondják, álmunkban utazik a lelkünk, csak egy ezüstszállal kapcsolódik a testünkhöz, és ilyenkor képes tértől és időtől függetlenül a Tér bármely pontját bejárni. Ezért van, hogy néha idegen országokról, kultúrákról, múltról és jövőről álmodunk, miközben álmunkban minden nagyon is valószerű. Szerintem a Picik még az angyali segítőikkel vannak ilyenkor, akik segítik, tanítják, szükség esetén gyógyítják őket. A gyerekek sokkal többet tudnak a mennyországról és a túlvilági dolgokról, mint hinnénk, ezért nem tudnak még beszélni, amikor megszületnek.
      Dr. Bálint Sándor, a nőgyógyászom azt mondta, amikor Dorka született, hogy amikor világra jön egy kisbaba, egy angyal az ujját a szájára teszi, hogy figyelmeztesse, nem szabad nekünk semmit sem elárulnia arról, hogy mi van odaát - ez a két kis csík az orrunk alatt az angyal ujjának a helye. :-)
      Nagyon kedves a lányod, csakúgy, mint Te és a gyerekek, köszönöm a kedvességeteket, de hidd el, nekem öröm, hogy ilyen olvasóim vannak!!
      Hűű, hát bizony, a számítógép nálunk is csodamasina. Dorka a youtube-on önállóan tud meséket keresni magának, már egy csomó betűt ismer, és az egeret hibátlanul kezeli, pedig nekem beépített egerem van, amit felnőttek is nehezen tudnak csak használni. Dorka nagyon szeret írni és mesélni, állandóan könyörög, hogy cikkeket és blogot írhasson, és sírva fakad, amikor azt mondom neki, hogy rendben, de még csak 6 betűt ismer, előbb tanulja meg a többit. :-)))
      Puszi: Mirza

      Törlés
  5. Még egy kérdés!

    Erika , az egyik bloggerünk, aki szintén Biatorbágyi megszült már? ha jól emlékszem, akkor 24-re volt kiírva ugye?
    Tudsz róla valamit? Sokat gondoltam rá is!

    Köszönöm: Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, sajnos semmi hírem róla, de majd írok neki, mivel az e-mail címét tudom. Gondolom, hamarosan jelentkezik...:-)

      Törlés
  6. Két finomság, csakis nekem...Imádom mindkettőt, úgy hogy engem levettél velük a lábamról. A lányok nagyon édesek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy sikerült kedvedre valót találnom! :-)))

      Törlés
  7. A finomfőzelék vagy a sárgarépafőzelék nem volt éppen a kedvencem, rosszul is készítették, meg hát azóta gasztronómiailag nagyon sokat fejlődtem.:) Úgyhogy, lehet kipróbálom.
    A könyveket remélem megkapta mindenki, Eszter neked is elküldtem mammutmailon.
    Épp most sültek ki sokadszorra a Mirza-kiflik.:)) Megyek is vacsizni belőlük.

    VálaszTörlés
  8. Ambrozia! Köszönöm a könyveket, meg kaptam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...